Top 10 lucruri de făcut în Canada

Well, după mult stat, gândit, adunat acte şi plătit taxe, săptămâna trecută mi-am trimis în sfârşit dosarul la Bucureşti pentru a obţine viza de Canada. Celor care deja se panichează că plec definitiv, don’t worry, va fi doar o vizită de 3 săptămâni, la rudele de acolo. DHL mi-a luat o mică avere pentru a-mi trimite şi aduce actele de la ambasadă, dar măcar ştiu că au ajuns cu bine şi că a semnat de primire Dorin.🙂

Aşa că, în aproximativ 2 săptămâni, voi primi paşaportul cu viză cu tot. Poate că aduce ghinion să vorbesc despre asta înainte să-l fi primit, dar încep să mă entuziasmez când mă gândesc câte lucruri interesante voi putea vedea acolo. Mai jos, un mic, mic top al celor pe care ştiu deja că vreau să le văd/încerc.

1. Visit MOCCA-acronim pentru Museum of Contemporary Canadian Art. De pe site-ul lor: “Admission to the Museum is Pay What You Can.” Pentru că doar într-un muzeu de artă modernă poţi să vezi creaţii care trec de bariera unor simple picturi şi îţi dau un sentiment de suprarealism pe care îl ador. Like so.

2. Tot la categoria muzee, Royal Ontario Museum (ROM pe scurt), muzeul de istorie naturală. Pentru că am gustat din farmecul dioramelor la Grigore Antipa în Bucureşti dar aş vrea să le văd la o scară mult mai mare şi cu exponate mai bine îngrijite.

3. Niagara! Dacă şi bunica a fost acolo (true story), îi musai. :)) And a ride with The Maid Of The Mist.😀

4. CN Tower- cu restaurantul care se roteşte, şi îţi permite astfel să vezi panorama întregului oraş. Şi cu glass floor level, unde vezi cu adevărat dacă ai rău de înălţime sau nu.

5. Casa Loma-castelul unui milionar, transformat în atracţie turistică (îmi scapă motivul, dar e pe lista de must see). De fapt, dacă mă gandesc mai bine, probabil e pentru că suntem obişnuiţi să avem castele în Europa, pe când în Americi e un lucru destul de rar. Oricum, pe lângă turul ghidat, au tot felul de evenimente drăguţe gen ghost hunting.

6. Toronto Zoo-pentru că de o săptămână am văzut We Bought a Zoo. And because I love animals, damn it!

7. O cafea la Tim Hortons, echivalentul canadian al cafenelelor Starbucks. Doar că mai ieftin. Like 1 dollar cheap. And with more stuff. Much more stuff.

8. Ontario Science Centre-care pare atât de incredibil de mişto încât nu ştiu cu ce să încep. Expoziţie DaVinci, dresaj păsări de pradă, film despre trenurile cu aburi care treceau prin Munţii Stâncoşi and much, much more.

9. Foooooood! Tot ce nu se găseşte aici. Pop tarts, candy corn, red licorice, maple syrup (the real deal), poutine, ginger beef, ketchup chips and more.

10. Şi nu în ultimul rând, shop my ass off.😀 Cel mai mare mall se numeste Toronto Eaton Centre si e atât de uriaş încât are 3 cafenele Starbucks.

Leave a Reply

