Cum să fierbi perfect orezul

Pentru că am văzut-o pe japoneza de 43 de ani şi de atunci tot mă gândesc că poate mâncând mai mult orez poate voi arăta şi eu aşa la aceiaşi vârstă, am dat peste metoda ideală de a fierbe orezul. Nu ştiu voi cum sunteţi dar eu  am oroare de chestiile care se aproximează şi care nu ies niciodată. De exemplu, un pumn de făină de al meu e diferit de un pumn de făină de-al lui tata aşa că de ce să nu spunem 200 de grame?  La fel şi cu fiertul orezului, tot timpul era prea multă apă sau prea mult orez sau invers. Orezul împachetat în punguţe pentru 1-2 porţii e o soluţie dar ajungi să plăteşti ambalajul. Până când m-am prins cum se face.  Tot ce trebuie făcut este să se respecte proporţia de 2 la 1. Adică la 1 pahar de orez se adaugă două de apă. Pentru două porţii, se pun 500 ml de apă (cam două pahare) şi se mai umple a treia oară paharul cu orez.

Se lasă să fiarbă apa cu sare, se adaugă orezul şi de acolo se mai lasă până la 10 minute, la foc mic şi cu capacul pus pe trei sferturi. Dacă capacul acoperă perfect vasul, apa aia aşa puţină cum e, va da pe dinafară. So don’t do it!😛

Varianta finală o vedeţi mai sus, orezul e fiert şi a absorbit toata apă, nu e prins de fund, nici nu trebuie pescuit din vas.

One Trackback to “Cum să fierbi perfect orezul”

Leave a Reply

