Comfort food-cartofi prăjiţi

Cu postarea asta inaugurez o nouă categorie, cea de comfort food. Adica acele feluri de mâncare pe care nu o să le găseşti în restaurante simandicoase dar pe care le devorai când veneai de afară de la joacă sau pe care ţi le făcea bunica când erai mic. Sunt sigură că le veţi recunoaşte pe majoritatea (exceptând chestii dubioase de prin Ardeal).

De când mă ştiu, tata este cel responsabil de făcut cartofi prăjiţi. Sau pai, cum le zicem pe aici. Îi taie întotdeauna perfect şi îi face în aceiaşi tigaie de 20 de ani încoace. Nu e mare filozofie la mijloc. De fapt, sunt doar două mici secrete la cartofii prăjiţi. Primul: trebuie clătiţi bine cu apă rece ca să iasă amidonul din ei şi apoi uscaţi cu un prosop. Al doilea: trebuie prăjiţi într-un ulei potrivit de fierbinte, încălzit treptat la foc mic. Adică dacă începe să iasă fum din tigaie e de rău.😛 Şi nu trebuie prăjiţi prea mulţi în acelaşi timp, altfel rămân cruzi. Dacă aţi tăiat prea mulţi mai bine îi prăjiţi în ture.

Ingrediente

1/2 kg de cartofi

ulei

sare

caşcaval pentru decorat

Spor!😀

5 Comments to “Comfort food-cartofi prăjiţi”

  1. tin minte ca ii mancam mai demult cu bulion. cartofii simpli, doar cu bulion gros(facut de mama si bunica) peste ei.

  2. Tocmai am mâncat o porție dublă. În plus am avut cașcaval de casă🙂

  3. @Dragos Eu am văzut prima dată la americani cartofi prăjiţi cu ketchup. Şi am adoptat metoda, spre disperarea alor mei. Tomi super iute e preferatul meu.
    @Jteph Sunt mai buni cu caşcaval, aşa-i?😀

  4. ioi nu, de ce tre sa scrii astfel de articole cand eu incerc sa mananc mai sanatos si sa tin o oarecare dieta?

Leave a Reply

