Peşte în stil cajun


De când eram mică mi-a plăcut peştele. Bărbaţii din familie mergeau la pescuit şi se întorceau cu găleţi de caras sau crap care ajungea în chiuvetă şi apoi, inevitabil, în tigaie. După o lungă perioadă de conserve şi pastă de peşte (facută tot din conserve) am zis că ar fi timpul să reînviu tradiţia (cu gătitul de peşte nu pescuitul). Aşa că în ultimele şase luni am încercat să pregătesc peşte prăjit, dat prin ou şi făină, grill sau saute, cu doar puţin suc de lămâie deasupra. Poate am fost eu de vină, poate a fost peştele, dar toate metodele astea au eşuat lamentabil, cu făină arsă în ulei, peşte lipit de fundul tigăii şi o bucătărie arătând ca după război. Well not anymore, am găsit în sfârşit reţeta perfectă pentru mine: uşoară, rapidă şi din care aş putea mânca la nesfârşit. Reţeta este derivată din bucătăria cajun, grup etnic vorbitor de franceză din Louisiana, pe care vreau să o explorez pe viitor.

Ingrediente

2 bucăţi file de peşte alb (am ales cod)
2 linguri ulei
1 ardei (verde sau galben)
1 cutie roşii cubuleţe
oregano, sare, piper, usturoi granulat, praf de chilli

Într-un wok (cea mai adâncă tigaie pe care o am) am pus mult prea mult ulei (aşa că nu faceţi aceiaşi greşeală-două linguri sunt mai mult decât suficiente). Am pus la călit un ardei tăiat felii subţiri şi peste o linguriţă de oregano. Când ardeiul a devenit auriu, am adăugat conserva de roşii cubuleţe (deşi la două bucăţi de peşte ajunge jumătate de conservă) şi restul condimentelor. Când sosul a început să fiarbă am adăugat peştele, apoi am lăsat să fiarbă totul la foc mic timp de 5-6 minute (în mod normal e suficient timp pentru ca peştele să fie gata însă dacă observaţi că s-a gătit îl mai puteţi lăsa).
Cele două bucăţi de peşte le-am mâncat eu, cu garnitură de orez, însă fiindcă am folosit toată conserva de roşii mi-a mai rămas sos pentru un bis.😀

Spor la gătit!


6 Comments to “Peşte în stil cajun”

  1. pestele se gateste doar in sos? adica se fierbe cateva minute? nu ramane crud?

  2. Da, doar în sos e suficient. Peştele se găteşte (fierbe) foarte repede, spre deosebire de vită, pe care o fierbi o oră şi tot tare rămâne. Oricum, poţi să încerci cu o furculiţă să vezi în ce stadiu e, dacă se desprind fulgi uşor e gata.

  3. Cu plăcere. Apropo, dacă ţi se pare că sosul nu e suficient pentru fierbere poţi pune şi puţină apă.

  4. arata si suna bine. incerc zilele astea. oare ce-ar merge ca garnitura, in afara de orez (dupa care nu ma dau in vint)?

  5. Având în vedere că e o mâncare cu mult sos ar merge cartofi piure care să mai absoarbă din acesta.

Leave a Reply

