Supă în stil Thai

Nu ştiu voi cum sunteţi dar mie îmi place mâncarea iute. Da’ aşa de iute încât dacă ar cădea o picătură pe podea ar ieşi fum şi s-ar topi tot în jur. Din experimentele pe care le-am făcut ieri în bucătărie m-am ales cu vreo 250 ml de lapte de cocos (urmează post despre modul de preparare) pe care l-am întrebuinţat cu succes în această reţetă. Care îndeplineşte cu brio criteriile mele de iuţime. Fiindcă nu am access la toate ingredientele care intră într-o supă thailandeză gen Tom Yum sau Tom Kha, dar şi fiindcă pofta-i mare, am căutat să folosesc ce am iar restul ingredientelor să le aproximez/înlocuiesc în speranţa unui rezultat măcar în spiritul originalului. Ce a iesit mi-a depasit toate asteptarile. Supa asta (si eu nu prea mananc supa) e atat de buna si de iute si de satioasa incat era sa o termin în aceiaşi seară când am făcut-o.

Ingrediente:

500 ml supă de pui (dacă sunteţi familiarizaţi cu reţetele în engleză, e vorba de acel chicken stock care apare peste tot. Eu mai aveam un borcan la congelator pe care l-am folosit dar se poate obţine foarte uşor. E nevoie doar de un pachet de tacâmuri de pui care se pun la fiert, se ia spuma până când nu se mai formează şi apoi se foloseşte aşa cum e ca bază pentru diferite preparate. Faci o dată şi îţi ajunge preţ de 3-4 reţete).
1 căţel de usturoi mărunţit
1 linguriţă piper cayenne
o jumătate de linguriţă de curry
1 vârf de linguriţă ghimbir
4 linguri sos de peşte (este un sos foarte sărat, de culoare închisă obţinut din fermentarea peştelui. În Cluj îl găsiţi la supermarketuri sau la magazinul naturist de vis-a-vis de Sora)
200-250 ml lapte de cocos (se găseşte la Auchan sau vedeţi mâine cum îl puteţi face acasă)
2 ardei chilli uscaţi şi mărunţiţi (am cumpărat ieri un pachet de la Casa Bio)
puţină zeamă de lămâie
coriandru (cât vă cade bine. Se găseşte şi ăsta la Casa Bio)
o jumătate de piept de pui tăiat cubuleţe (cam 250 g)

Prepararea este foarte simplă: am început să fierb supa de pui şi apoi am adăugat în ordine toate ingredientele (nu uitaţi să amestecaţi în supă, da?). Dupa ce au fiert toate la un loc, cam 5 minute, am adăugat şi bucăţelele de pui, le-am lăsat să se fiarbă şi ele şi…gata. Au ieşit două porţii mari, dacă aveţi nevoie de mai mult dublaţi ingredientele.

Spor la gătit!

 

Leave a Reply

