Pancakes-clătite americane

Nu ştiu voi cum sunteţi dar eu am crescut cu filme în care toată lumea mânca pancakes la micul dejun (şi avea 50 de sticle de whisky la îndemână dar aia e altă poveste).  Mi le imaginam foarte delicioase şi dulci. Nu mică mi-a fost mirarea când le-am încercat pentru prima dată şi am constatat că nu sunt dulci deloc. Ba chiar sunt puţin sărate. Atunci mi-am dat seama la ce serveşte siropul de arţar care era mereu prezent lângă clătite. Între timp am învăţat să le fac şi eu şi să le îndulcesc după pofta inimii. Iată reţeta:

Ingrediente uscate

  • 350 g făină (am mers pe combinaţia 250g făină albă 000 şi 100 de grame făină tip 650)
  • 1 plic praf de copt
  • 1 lingură de zahăr
  • 1 linguriţă de sare
.
Se amestecă bine şi în mijloc se toarnă următoarele:
.
  • 1 ou bătut
  • 400 ml lapte (eu am folosit 300 de ml şi amestecul a ieşit destul de vârtos, de unde rezultă că trebuie mai mult lapte)
  • 3 linguri de ulei

Se topeşte unt sau se pune ulei într-o tigaie pusă pe foc mediu şi se adaugă amestecul cu un polonic. Nu prea mult, altfel clătitele se ard la exterior şi rămân crude la mijloc. Vorbesc, bineînţeles din experienţă. Sunt gata foarte repede, cam 2-3 minute pentru a se rumeni pe ambele părţi.
.
În timp ce înfulecam încă una încercam să-mi amintesc câte mi-au ieşit. Hmm, să tot fie vreo 6, suficient pentru două mese sănătoase.
.
Spor la gătit şi poftă mare!😀

3 Comments to “Pancakes-clătite americane”

  1. Incearca-le pe cele cu iaurt si ai sa-ti schimbi parerea: http://sweetgirlsrecipes.blogspot.com/2009/04/pancakes-cu-iaurt-clatite-americane-cu.html .Pentru un gust mai dulce folosesc Activia de baut cu fibre

  2. Wow !!! mama ce foame ma luat hmmmmmmm………..complimente

Leave a Reply

