Cremă de zahăr ars


Sau cum mi-am inaugurat torţa de bucătărie şi am reuşit să mă ard. Din nou.😀

De ziua mea (adică many moons ago) am primit cadou o torţă de bucătărie. A venit direct din Spania deoarece după multe căutări prin supermarket-urile locale, respectiv internet-ul românesc nu am reuşi să găsesc un loc de unde să pot cumpăra aşa ceva. Faptul că fix după ce am primit-o mi s-a raportat că a apărut la Cora e irelevant.  Şi m-am gândit ce mod mai plăcut de o încerca există, decât făcând o cremă de zahăr ars? Cum nu am găsit răspunsul la această întrebare am purces la gătit. Au ieşit 4 porţii, suficient pentru 2 persoane cu apetit sănătos.

Crema

  • 200 ml de lapte
  • 200 ml frişcă vegetală
  • vanilie (jumătate de baton dacă aveţi-dacă nu esenţă de vanilie)
Amestecul se încălzeşte bine, nu e nevoie să îl fierbeţi.  Dacă este prea fierbinte, albuşurile se vor coace iar consistenţa va fi brânzoasă. Separat se aduc împreună:
.
  • 75g zahăr
  • 2 ouă
  • 2 gălbenuşuri
Crema de ouă se toarnă peste laptele amestecat cu frişcă şi se amestecă bine. Apoi se pune în formele speciale şi se dă la cuptor timp de 30 de minute la foc mare (200 g C) in bain-marie (formele se pun într-o tavă cu apă pentru a nu se crăpa).
.
Când sunt gata, formele se scot din cuptor cu grijă (aici a fost momentul când m-am ars din nou😛 ) şi se presară pe fiecare o linguriţă (sau mai mult) de zahăr brun care se caramelizează cu torţa specială. Mai are rost să spun cât de delicios este contrastul între zahărul caramelizat şi crocant şi crema de vanilie? Încercaţi şi vă veţi convinge.
.

4 Comments to “Cremă de zahăr ars”

  1. Ce bine arata! Eu inca nu am incercat asa ceva!😀

  2. Nici eu, ştiam doar reţeta mamei care o face într-un vas mare la cuptor. Dar a ieşit foarte bună, crocantă şi “fluffy” în acelaşi timp. Mai am, dacă vrei.😀

  3. de unde ai cumparat torta ca eu nu gasesc pe nicaieri😦 apropo, arata foarte bine, nici nu vreau sa ma gandesc ce gust au avut, ca-mi fac pofta si nu vreau :))

  4. Pai scrie in post. Mi-a fost adusa din Spania si apoi am vazut ca este de vanzare la Cora.🙂

Leave a Reply

