Ciuperci umplute

M-am pus pe bucătărit în week-end cu un scop precis: să fac ciuperci umplute, prima ediţie.🙂 Adică e prima dată când încerc aşa ceva.  Au ieşit destul de bine, zic eu, chiar dacă am mers pe varianta vegetariană. Reţeta e super simplă.

Step one: cumpără nişte legume. Ce vrei tu să pui: eu am mers pe ceapă, morcovi, roşii (câte două din fiecare) plus picioruşele de la ciuperci. Ah da,  ciupercile au fost Champignon, singura varietate care se găsea în acel moment la hypermarket.  Le-am luat pe cele care păreau relativ mai mari. Asta, plus puţină smântână-un pahar de 200 ml e suficient, nici nu trebuie tot.

Step two:  Se tăie mărunt legumele. Morcovii i-am răzălit pentru a-i putea găti mai uşor. Ciupercile se curăţă, picioruşele se desprind şi se toacă şi ele.

Step three: În puţin ulei se călesc legumele în ordinea: ceapă, picioruşe de ciuperci, roşii şi morcovi. Aici se adaugă condimentele: sare, piper, chilli. Eu am mers overboard şi am pus şi puţin curry. Aşa mi s-a părut că se potriveşte şi am avut dreptate. Apoi se adaugă parte din smântână (cam 100 ml) şi se lasă să scadă.

Step four: Cu ajutorul unei linguriţe se umplu ciupercile şi se pun în tavă. Eu am folosit şi hârtie de copt care mi-a făcut marea favoare de a absorbi tot sucul lăsat de ciuperci. Apoi am luat-o şi am aruncat-o elegant fără să murdăresc tavă, gresie, haine, etc.  Înainte să bag tava la cuptor am pus şi puţin caşcaval răzălit deasupra care s-a încăpăţânat să nu stea foarte bine.

Mai jos aveţi varianta post-cuptor, gata de transport spre gurile flămânde care o aşteptau.🙂

Leave a Reply

