Tokyo Restaurant Japonez

Adresa: Str. Gh. Marinescu  nr. 5
Pe harta : Tokyo Restaurant
Telefon: 0729 967 300 / 0264 598 662
Website: www.tokyorestaurant.ro

.

Ieri am avut ocazia sa merg impreuna cu prietenul meu la restaurantul Tokyo. Am mai avut o tentativa de a merge saptamana trecuta dar cand am ajuns era super plin. Cum n-am vrut sa ramanem 30′ pana se elibera o masa a trebuit sa ne multumim cu cina luata in alta parte. Dar am revenit inarmati cu o rezervare si nu am regretat.

Restaurantul este pe strada Gh. Marinescu, la intersectia a 5 strazi, usor accesibil fie cu masina sau pe jos (e o plimbare de vreo 10-15 minute din cea mai apropiata statie de autobuz). S-a deschis acum 7 ani (din pacate doar acum ajung), patron fiind un japonez veritabil care se ingrijeste de calitatea preparatelor servite. Este situat intr-o vila cu etaj, mult mai spatioasa decat pare de dinafara. Cand am trecut prima data pe acolo am vazut doar 2 mese la intrare si inca o camera separat, unde se prepara mancarea. Insa ieri am observat cat de mare e, de fapt, locul. Daca nu ne conducea cineva nu cred ca m-as fi descurcat singura.

Am ramas foarte impresionata atat de decor cat si de respectarea traditiilor. Fetele care lucreaza acolo ne-au salutat toate (vreo 6 in total) in japoneza atat cand am ajuns la restaurant cat si cand am plecat (inclusiv cu plecaciuni).  Imediat dupa ce am luat loc ne-au fost aduse oshibori , prosoape calde pentru a ne curata mainile inainte de masa. Mi-a placut si ca am nimerit intr-o zi foarte ploioasa si am avut partea de un salon intreg doar pentru noi. Mobilierul este simplu si elegant, totul este extrem de curat (inclusiv baia care este uriasa!) iar pe fundal se aude tot timpul muzica japoneza. Intr-un dintre saloane exista o plasma care arata imagini de la un post de televiziune din Japonia iar din loc in loc sunt reproduceri dupa picturi traditionale.

Am comandat un meniu cu sashimi (peste crud) nu sushi (care contine si orez), o portie de taitei prajiti cu pui (spicy Yakisoba), sake si prajitura cu pasta de fasole rosie si castane. Desi am primit pontul cu un betisor ramane fix iar celalalt se misca, tot nu cred ca ma descurc foarte bine la mancatul cu betisoare. Pe de alta parte am reusit sa termin tot din farfurie asa ca poate mai este speranta. Am fost foarte curioasa in privinta sake-ului, pe care n-am avut ocazia sa-l gust pana acum. Stiu ca se serveste rece sau cald. Eu am ales rece dar nu pot spune ca mi-a placut. Mi se pare o bautura pe care o simti in 3 etape: cand o gusti pare sa fie apa, apoi simti alcoolul (pare tuica dizolvata in apa) iar la urma ramane un gust oarecum placut de seminte de floarea soarelui (eu impresia asta am avut-o). Sashimi a aratat (si a avut un gust) genial. A fost adus pe un platou asezat intr-o mini barca. Am avut mai multe bucati de: ton, somon, calamar, caracatita asezonate cu wasabi (de data asta cred ca a fost autentic, e incredibil de iute), ghimbir murat (nu-mi place, are gust de parfum) si ridichi razalite care aratau ca niste taitei de orez. A mai fost si ceva care arata ca niste alge verzi si erau foarte sarate dar inca n-am aflta ce-au fost. Din tot ce am am gustat mi-a placut cel mai mult calamarul, restul tipurilor de peste parandumi-se prea grase. Prajiturica cu pasta de fasole rosie a fost foarte buna dar mult prea scumpa pentru doar 100g.

Am stat cam vreo 2 ore la cina la Tokyo Restaurant si ne-am simtit perfect. Am avut spatiu, comfort, intimitate, mancare buna si servicii excelente. Desi este destul de scump a meritat sa trecem pe acolo si cu siguranta avem in planuri sa revenim.

2 Comments to “Tokyo Restaurant Japonez”

  1. Data viitoare incearca plita cu fructe de mare,tempura si toate “bento”, iar sotul meu ti-ar zice sa incerci si supele (toate).
    Din 2004 frecventez localul si pot spune ca e din ce in ce mai bine (stiu nu prea auzi asa ceva in Romania despre un restaurant)

  2. Probabil eu voi incerca de toate. Prietenul meu mai putin fiind vegan convins. De ramen chiar sunt curioasa, pentru ca l-am vazut prin diverse seriale japoneze. Iar bento nu e mai degraba pentru pranz?

Leave a Reply

