Paine de casa

De cateva week-enduri incoace, o aroma incredibila pluteste dimineata prin apartament. Asta pentru ca am inceput sa fac paine de casa. E incredibil cat de usor e (singura conditie e rabdarea), cat de bine te simti framantand aluatul si apoi savurand rezultatul muncii tale. In plus, mirosul de paine calda e imbatabil. Iata reteta daca vreti sa incercati si voi. Pentru o paine e nevoie de doar cateva ingrediente de baza:

  • faina (cam 400g+extra pentru mai tarziu)
  • apa (250 ml-preferabil calduta)
  • drojdie (dintr-un pachet mi-au iesit 2 paini asa ca pentru una singura ajunge jumatate de pachet)
  • sare si zahar (2-4 lingurite, in functie de gusturi: mai dulce sau mai sarat)
  • ulei (cam 4 linguri)

Eu personal, dizolv drojdia separat, in apa calda spre fierbinte apoi o las cateva minute sa fermenteze. Muy importante! Folositi doar linguri de lemn, respectiv vase din sticla sau plastic. Nimic din metal.

Se amesteca faina cu sarea, zaharul si se toarna apa cu drojdie. Se amesteca pana se incorporeaza si se adauga pe rand restul apei si uleiul. Now it’s time to get dirty, hehehe! Tineti faina aproape si framantati. Adaugati faina de cate ori e nevoie, pana cand aluatul nu se mai lipeste de maini.

Ok, time for a little rest. Bolul care contine aluatul se acopera cu un prosop si se pune la caldura (langa aragaz). Lasati-l sa creasca cam 40′-o ora. Cand e gata se scoate din bol, se framanta din nou, i se da forma dorita si se pune in tava. Eu folosesc o forma de cozonac, lunga si dreptunghiulara. Se acopera din nou cu prosopul si se lasa la cald pana cand a crescut peste marginea tavii (din nou, sunt vreo 40 de minute).

Acum e momentul pentru atingerile finale, inainte de a da paine la cuptor. Puteti pune diverse toppinguri, in functie de preferinte. Eu am ales nuci maruntite, pe care le-am presarat dupa ce am uns painea cu lapte.

Se lasa la copt pana cand se rumeste. Apoi se savureaza in familie.

Pofta buna!

2 Comments to “Paine de casa”

  1. It sounds & looks delicious.
    The article reminded me of how my mom makes “cozonaci”.
    [pics to prove it:



    ]

Leave a Reply

