Napoli Centrale

Adresa: Str. Constantin Dobrogeanu Gherea nr. 17
Pe harta: Napoli Centrale
Telefon: 0264 452 500/ 0264 450 550
Website: www.pizzerianapolicentrale.ro 

.

In urma cu aproximativ un an si jumatate am fost invitata la ziua de nastere a uneia dintre colegele de la lucru.  Era vara si ne-am decis ca un loc cu mancare buna si o terasa ni s-ar potrivi de minune. Dupa ce s-au facut cateva sugestii s-a decis ca restaurantul la care vom merge in acea seara va fi Napoli Centrale.

Trebuie precizat ca nu auzisem de restaurant pana in acel moment si efectul explicatiilor care au urmat a fost diminuat semnificativ de: a) abilitatile ingrozitoare de a da indicatii ale colegelor mele (The Boyfriend ar spune ca ale romanilor in general) si b) locatia asemanatoare cu un labirint a locului. Literary, daca cineva nu te ia de mana si nu te duce pana acolo, nu ai fi in stare sa gasesti locul singur, cu tot ajutorul de la Google Maps si/sau skillurile de orientare urbana pe care le posezi

E ca si cum ar trebui sa stii parola care deschide usa secreta. Sau sa descoperi Narnia accidental. Restaurantul este amplasat in cladire vechiului club CRF. Pentru a ajunge unde trebuie se foloseste o intrare laterala, nu foarte bine marcata si se coboara niste scari, putin spre deloc iluminate. Dar merita!

Primul lucru pe care il observi este restaurantul in sine: mobilier urias din lemn masiv, lumina scazuta (pare sa fie tema aici) un televizor LCD setat mereu pe Rai 1 si proprietarii stand in jurul uneia dintre mese (revin intr-un moment asupra acestui aspect). Dar piesa de rezistenta te asteapta afara. Fa prima la dreapta, urca scarile si vei ajunge in incredibila gradina a lui Napoli Centrale. Este absolut incredibila! Sunt copaci, flori, un parau care curge prin mijloc, o fantana umpluta cu pesti Koi si chiar o cascada artificiala (dar foarte bine facuta. Un mic pod in stil japonez, uneste cele 2 parti ale gradinii. Exista un numar mare de mese la care poti sta, fie in aer liber, fie sub unul dintre pavilioanele construite in gradina.

Sa trecem la detalii:

  • Serviciul este prompt. Am fost acolo de multe ori si  nu am avut niciodata comanda ratacita nici nu am avut un timp lung de asteptare pentru meniu, comanda sau nota.
  • Mancarea servita la Napoli Centrale este italiana si absolut delicioasa. Felurile principale sunt pizza si paste dar gasesti si clasicul Prosciutto e mellone precum si cateva salate de baza. Daca accesati site-ul web veti gasi meniul complet acolo. Astea fiind spuse, ce comanzi este exact ceea de primesti. Nu se umbla cu jumatati de masura, pizza Quattro Formaggi va avea 4 feluri de branza..
  • Restaurantul este putin scump, cel putin pentru romani. O pizza costa in medie 20 lei (in jur de 5€) iar cea mai ieftina bautura este berea la 6 lei (1.5€) o sticla de 0.5l. Vinul costa 70 lei (17€) sticla iar o portie de Prosciutto e mellone ajunge la 35 lei (8,25€).
  • Este permisa putina personalizare, fara vreun cost additional. Imi place ca mancarea mea sa fie extra iute asa ca am cerut, si primit, un mic bol cu ardei iuti pisati si un altul cu sos de rosii proaspat pentru a condimenta putin pizza mea Prosciutto e Funghi.
  • Baia este relativ mica, cu o singura cabina pentru barbati si o alta pentru femei, zona chiuvetei fiind comuna. Nu stiu ce s-a intamplat duminica trecuta, cand am fost acolo ultima data, dar mirosul din baie, desi suportabil, nu era dintre cele mai placute.  In afara de asta, capacul de plastic din baia femeilor fusese smuls si aruncat in spatele vasului de toaleta,  fortandu-ma sa folosesc baia barbatilor in schimb. Sunt dispusa sa las asta sa treaca deoarece, dupa cum am spus, am fost acolo de nenumarate ori si sunt complet multumita de serviciul pe care l-am primit asa ca voi trece asta la categoria “accidentelor nefericite”

Acum, in ceea ce priveste proprietarul restaurantului, este un domn italian in varsta, care s-a mutat aici cu ceva timp in urma, s-a insurat cu o romanca iar acum conduc afacerea impreuna. Este mereu in restaurant, verificand ca totul sa fie in ordine, vorbind cu clientii sau tipand la cainele (cel mai mare Basset Hound pe care l-am vazut!). Inca nu am confirmer dar probabil si locuiesc in spatiul de deasupra restaurantului. Duminica trecuta 3 generatii ale familiei erau acolo, de la bunicul care lua pranzul traditional inauntru pana la nepoteii care fugeau de colo pana colo in gradin, distrandu-se.

So there you go, review-ul meu la Napoli Centrale. Daca sunteti in Cluj si vreti o masa excelenta, opriti-va aici. Aveti ghidul meu ca sa ajungeti acolo. Daca sunteti din Cluj si inca n-ati incercat locul asta sau pur si simplu n-ati auzit de el pana acum (ca mine in urma cu un an jumate), incercati-l. Eu una de abia astept sa revin.

14 Comments to “Napoli Centrale”

  1. congrats on the new blog! seems like a brilliant idea and something that could turn into something highly useful and biiiiiiiiiiiig! Congrats!

  2. Yay, first comment! Thanks for stopping by. I hope it’s gonna work out too because this is exactly what gets me excited at the moment.

  3. excitement + a socially useful thus rewarded activity = perfection. Once upon a time i considered a website like this with pictures and map and reviews for shops around town, but if you take just a segment like foods and provide resources… could be pricless, especially if you keep it up regularly and with some formal review summaries.

  4. Hello. Si mie imi place Napoli Centrale, de obicei comand paste, dulciuri si sambucca. Trebuie insa sa iti spun ca patronul a fost politist in Italia, acum e scriitor, sotia lui e italianca(nu romanca) si e pictorita – ale ei sunt toate tablourile din pizzerie, si au 3 baieti, iar intreaga familie s-a mutat in Romania dupa ce domnul a iesit la pensie si si-a vandut restaurantul din Italia.

  5. Nice, nu stiam. Mersi de informatie.🙂

  6. Nu recomand pizza de la Napoli Centrale Isi bat joc de oameni am luat 2 pizza una picant care avea 4-5 feliute de Salam si restul ceapa si cascaval Sincer ce’a mai Nasoala pizza mancata vreodata Daca Vreti o pizza calumea pizza hut parerea mea

    • cand vorbiti despre un anume restaurant trebuie sa intelegem ca a-ti vorbit din punctul d-voastra de vedere nu generalizati , in orice caz fiecare este bun in felul lui depinde de cat de pregatit este clientul si ce cerinte are dar in general cam toti lasa de dorit si nu stiu de ce ca platim

  7. Au un papagal acolo…pasarile astea au nevoie de o pereche. O chinuie ca sta in cusca in primul rand si o omoara ca e singura

Leave a Reply

